19 Feb 2013

Riscurile și complicațiile unui implant dentar

Posted by ADMIN

Implanturile dentare vă oferă funcționalitatea și estetica unui dinte natural fiind cea mai avansată tehnologie de înlocuire a dinților lipsă.

Cu o rată de succes de 95%, implantul este o soluție permanentă dacă respectați vizitele regulate la medicul dentist. Însă, ca orice altă intervenție medicală prezintă complicații și riscuri care pot să apară după terminarea tratamentului, pe care ar trebui să le cunoașteți.

1. Infecția și inflamația – Osul și gingiile din jurul unui implant dentar se pot infecta. Cel mai probabil, această situație se întâmplă la prima introducere a implantului. Sterilizarea nepotrivită a materialelor de lucru și calitatea scăzută a implantului dentar care nu se fixează bine în os pot lăsa milioanele de microbi din cavitatea bucală să provoace o infecție sau o inflamație a țesuturilor din jurul implantului. Apar deseori și la pacienții care nu respectă recomanările de igienă dentară impuse de medic. Pentru prevenirea infecțiilor se recomandă spălarea regulată a dinților, folosirea unei ape antibacteriale de gură și a aței dentare precum și evitarea fumatului.

1. Respingerea – Rejecția se întâmplă în cazuri foarte rare, în procent de maxim 2% și asta numai dacă pacientul are o alergie la obiecte din metal sau dacă procedura nu a fost realizată corect.

1. Supraîncărcarea protetică – Presiunea puternică pe un implant sau pe un grup de implanturi poate afecta osul de sprijin care este în proces de vindecare. Practic această situație are loc atunci când se realizează structuri dentare multiple pe un număr mic de implanturi sau extensii la coroana de pe un singur implant.

1. Pierderea de masă osoasă – Situația este întâlnită mai ales în cazul dinților naturali (boala parodontală) dar într-un procent mai mic se poate întâmpla și la implanturi. Este important de știut că un implant poate rămâne fix chiar și afectat de pierderea osoasă. Prevenirea acestei complicații presupune o igienă dentară riguroasă, controale și examinări radiologice periodice (din 6 în 6 luni).

1. Secționarea nervilor, arterelor sau penetrarea sinusurilor maxilare -  Aceste accidente rare și nedorite pot apărea când implantul este poziționat aproape de nervi, artere și sinusuri, în cazul maxilarului superior. O bună interpretare a examinărilor radiologice (tomografia dentară și radiografia panoramică) poate preveni aceste situații.

Toate aceste complicații sunt mult diminuate dacă apelați la expertiza unei echipe de dentiști implantologi cu experiență. La clinica noastră medicii au certificări de specialitate atât în România cât și la nivel internațional și rezultate remarcabile în tratamentele implanturilor dentare. Intră pe site-ul nostru pentru a citi mai mult despre cei doi medici, despre: implanturi dentare și pentru a te programa online.

Subscribe to Comments

2 Responses to “Riscurile și complicațiile unui implant dentar”

1. Buna ziua, in cazul unei sinuzite maxilare cronice, pe care o tratez fara succes, care-mi da dureri pana in implante (mi s-a spus ca nu este deocamdata nevoie de operatie), implantele dentare imi pot fi afectate? in ortopan se poate vedea daca sunt in regula?mi s-a spus ca n-ar fi nicio problema cu ele pt. ca nu ating sinusurile… multumesc.

ioana cenusa

2. Buna, Ioana,

In general, o astfel de afectiune nu ar trebui sa afecteze implanturile. Pentru un raspuns precis e nevoie de o radiografie panoramica pe baza careia sa o discuti cu un medic stomatolog. Te asteptam la o consultatie.

Multa sanatata iti dorim!

Andra