Gingivita: efecte negative asupra zâmbetului, inimii și sănătății generale

Teama de stomatolog și neprioritizarea sănătății orale prin amânarea vizitelor regulate la medicul dentist, favorizează apariția unor afecțiuni dentare care pot provoca disconfort, durere, chiar pierderea unui dinte și costuri de tratament mult mai mari.

Conform ‘Platform for better oral health in Europe’, 47% din populația Europei suferă de probleme parodontale și cresc până la 75-80% în rândul celor vârstnici.

Încă din copilărie, ne-am obișnuit să ignorăm sănătatea zâmbetului și să vizităm medicul stomatolog doar atunci când durerea devine insuportabilă!

Profilaxia o dată la șase luni și ritualul de îngrijire orală zilnică (periaj dentar de cel puțin 2 ori/zi, utilizarea apei de gură și a atei dentare), cât și ședințele de profilaxie dentară profesională realizate de 2 ori/an sunt esențiale pentru menținerea unui zâmbet sănătos pentru toată viața. Astfel, te vei bucura de orice moment frumos din viața ta, fără a-ți face griji legate de zâmbetul tău și fără investiții de timp și financiare mari în sănătatea lui.

Ce este gingivita?

O afectiune gingivală, în stadiu incipient, care poate fi ușor de tratat. Presupune inflamarea gingiilor din cauza depunerii de placă bacteriană și tartru.

Efectele negative ale netratării gingivitei asupra întregului organism:

• Boli cardiovasculare
  • Boli respiratorii
  • Diabet

Există și efecte estetice și sociale în cazul gingivitei: dinții sunt încărcați de placa bacteriană, zâmbetul este inestetic și în plus, favorizează aparitia respirației neplăcute (halena).

Factorul principal care determină apariția gingivitei este igiena orală necorespunzătoare.

Principalele semne ale apariției gingivitei:

• gingii inflamate
  • sensibilitate în timpul periajului (inclusiv sângerare)
  • culoare roșie-albăstruie a gingiilor
  • disconfort în mestecarea alimentelor

7 factori care contribuie la apariția gingivitei:

• igiena orală necorespunzătoare
  • neprezentare la ședintele de profilaxie de cel puțin 2 ori/an
  • consumul excesiv de tutun și cafea
  • amânarea unui tratament de redresare ortodontică
  • orice leziune la nivelul gingiei poate cauza apariția unor afecțiuni
  • diferiți factori externi (stres, dieta, medicamente)

Placa bacteriană și tartrul supra/sub-gingival depuse pe suprafața dinților înmulțesc bacteriile… gingiile se inflamează și sunt sensibile la atingere.

Dacă nu este tratată la timp, apare periodontita (infecție la nivelul țesutului gingival) cu sensibilitate crescută la nivelul dinților, aceștia încep să se miște și pot sa cadă.

Cum prevenim?

O igienă corectă: periaj după fiecare masă, folosirea aței dentare sau a dușului bucal pentru a înlătura bacteriile și resturile alimentare.

Rețineți: Marginea gingiei este cea mai predispusă la infectare, iar un periaj efectuat corect curăță atât dinții cât și gingiile.

Este importantă respectarea ședințelor de profilaxie și recomandările medicului stomatolog din timpul tratamentului (depinde de fiecare caz în parte).

O dietă echilibrată: consumul de alimente bogate în fibre și vitamine ajută la păstrarea unei gingii sănătoase.

Tratamentul cu laser: non-invaziv și 100% sigur acesta acționează selectiv asupra țesuturilor afectate.

Masajul gingiei: Există periuța electrică special concepută pentru a stimula circulația sângelui în gingii.

Remedii naturiste: bicarbonatul amestecat cu puțină apă ajută la îndepărtarea bacteriilor de la nivelul gingiilor și de pe suprafața dinților.

Consultă-ți medicul stomatolog și programează o vizită pentru a te asigura că zâmbetul tău este sănătos!

Inlay si Onlay: Tratamentul cariei dentare cu ajutorul incrustațiilor

Stomatologia modernă și materialele folosite oferă șansa de a avea dinți estetici și sănătoși pentru un zâmbet complet. O abordare mai complexă a cariei dentare sau cazurile în care dintele este afectat mai mult, incrustațiile dentare sunt cea mai bună soluție pentru a-i reda estetica și pentru a ne asigura că rămâne sănătos și protejat pe termen lung.

Există diferențe estetice și funcționale între cele două tipuri de tratament:

Incrustații dentare

Obturațiile fizionomice clasice

- se realizează în laborator doar pe baza amprentei dentare - sunt realizate din compozit direct în cabinetul medicului dentist
- sunt necesare 2-3 ședințe pănă la finalizarea tratamentului tocmai pentru că sunt personalizate - necesită mai puțin timp pentru realizarea lor de către medic
- potrivite pentru tratarea zonelor afectate de carii profunde - nu sunt recomandate zonelor afectate de carii dentare profunde
- costul tratamentului este justificat prin personalizarea în laborator - nefiind personalizate, costurile tratamentului sunt mai mici

Există două tipuri de incrustații dentare:

Incrustațiile dentare inlays sunt reconstrucții protetice utilizate în refacerea unuia sau a doua suprafețe ale aceluiași dinte și au aceeași culoare cu a dintelui natural, astfel încât aspectul estetic este plăcut și nu se observă diferențe de nuanță.

Incrustațiile dentare onlays sunt alegerea perfectă în cazul unei reconstrucții complete a dintelui, având o rezistență la fel de bună ca cea a coroanelor dentare.

5 avantaje ale incrustațiilor:

• Protejează sănătatea dintelui pe termen lung
  • Estetică deosebită: imită perfect dintele natural și nu colorează dintele în timp
  • Rezistență crescută
  • Durabilitate – pănă la 40 de ani!
  • Personalizate

În funcție de calitatea estetică a lucrării, pacientul poate alege din 3 tipuri de materiale disponibile pentru realizarea incrustațiilor de tip inlays și onlays (porțelan, ceramică, zirconiu).

De altfel, zirconiul este cel mai solicitat de către pacienți deoarece oferă un rezultat estetic de o calitate înaltă, imită perfect structura și oferă naturalețe dintelui.

Sursa foto: http://bit.ly/1XmTvX8